Beeld bij het avontuur

Zo, dat was-ie dan: mijn Ierland avontuur. Wat heb ik ervan genoten! De laatste twee weken waren heftig, vanwege de deadline, maar er was ook tijd voor leuke dingen!

Zoals je misschien wel verwacht is Kerstmis in Ierland ook best een dingetje: de dag na Halloween hing ineens alles vol met kerstversieringen en waren er non-stop Kerst commercials op de tv. Het is een beetje te vergelijken hoe wij hier van Sinterklaas overgaan op Kerst.

Dit betekende ook dat er veel Kerstlunches en -diners georganiseerd werden, zoals ik onder andere   hier vertelde. Ook hadden we een Kerstlunch op het werk! Iedereen die op het bedrijventerrein aanwezig was, was welkom tussen 12.30u en 14.00u om een hapje te komen eten in het bedrijfsrestaurant. Er was een heus Kerstmenu en ik vond een fantastische hapje: aardappelkroketjes! Die had ik daar niet verwacht, dus dat was extra smullen. De tafels waren netjes gedekt en er was extra sjiek bestek!

In de afgelopen weken had ik mijn collega’s ‘eet smakelijk’ geleerd. Voordat ze starten met eten, zeggen ze niets in het Engels wat er op lijkt en dat vond ik een beetje vreemd. Dus demonstratief begon ik elke dag te zeggen: “Eet smakelijk!”. Tijdens onze Kerstlunch konden ze het allemaal, goal accomplished :-)

Maar eerlijk is eerlijk: ik ben stiekem ook wel beetje blij dat ik weer thuis ben en even vakantie heb. Eventjes bijkomen van The Mad House :-) Echter, dat weerhoudt mij er niet van om een compilatie te maken van mijn tijd in Ierland. Je vindt 'm hier:

https://www.youtube.com/watch?v=66V_Q0APBu0