Impact

Een kort berichtje dit keer. Toen ik zaterdagochtend het nieuws keek en zag wat er werkelijk gebeurd was in Parijs, sprongen de tranen in mijn ogen. De schrik, de machteloosheid, de ellende. Wat verschrikkelijk wat de mensen in Frankrijk en met name in Parijs moeten doormaken. En wat voelde ik me ontzettend ver weg van thuis op dat moment.

Ik weet dat er in andere delen van de wereld ook aanslagen zijn gepleegd afgelopen week, maar Parijs is zo dichtbij dat het een veel grotere impact op me heeft. Daarnaast bevond één van mijn beste vriendinnen die bewuste vrijdag zich in het centrum Parijs. Ik ben heel dankbaar dat ze veilig is en dat ik dit snel wist.

En dit heeft me aan het denken gezet, wat ben ik ontzettend dankbaar dat iedereen die me lief is veilig is. Zangeres Madonna, één van mijn inspirerende personen, maakte een mooi statement tijdens haar show in Stockholm: “All of the places where people were killed were places where people were having fun. People were enjoying themselves; eating in restaurants, dancing, singing, watching a soccer match. These are freedoms that we take for granted, of course, and we must not… We work hard, and we deserve to have fun. And there is no one in this world that should have the right to stop us from doing what we love.”

"Only love can change the world."