Welcome back to the mad house

Na een korte en vooral drukke week in Nederland, is er alweer bijna een week in Ierland voorbij. Onvoorstelbaar hoe snel tijd kan gaan. Daarbij moet ik wel zeggen: deadline week is coming up, dus ik heb ontzettend veel werk dat op me ligt te wachten.

Zodra ik het kantoor binnenliep afgelopen dinsdag, kwamen bijna alle collega’s weer even naar me toe: “We missed you, welcome back to the mad house!” Wat kan ik zeggen… Ik heb geweldige collega’s, of ze nu Nederlands of Iers zijn :-) Uiteraard had ik weer stroopwafels meegenomen (twee pakken deze keer) en ze gingen verrassend lang mee! Na een paar dagen vond ik de reden waarom: collega’s zeiden dat ze heel veel moeite moesten doen om de pakken niet in één keer leeg te vreten, dus bleven ze er maar van af, haha!

Het zijn wel een gekke laatste twee weken, zowel voor mij als mijn Ierse collega’s. MSD Swords gaat dus sluiten en met kerstmis is de eerste ‘ontslag- wave’. Er zijn een aantal collega’s die na de Kerst niet meer terugkomen, dus voor hen is de aankomende week ook de laatste week. Die sfeer merk ik wel op kantoor en dat is soms verdrietig. Toch maken deze mensen het beste ervan en dat heeft echt mijn respect. Knap hoe zij de werksfeer positief houden en doorwerken zoals ze dat al deden.

Afgelopen vrijdag hebben we onze Kerstlunch gehad, in het centrum van Dublin! We moesten ‘fancy dressed’ komen en we hadden afgesproken in een chique restaurant. Het was zo leuk om iedereen super netjes gekleed te zien! En mannen in pak… Altijd fijn om naar te kijken toch! Na onze uitgebreide lunch, gingen we nog met onze afdeling een drankje doen in het meest fancy hotel van Dublin ‘The Shelbourne’. Ik heb me laten vertellen dat dit hotel zelfs z’n eigen real life serie heeft. Jammer genoeg was het zo heet in het kroeg gedeelte, dat we bijna wegsmolten. Niet veel later ben ik samen met een collega, die ook in Malahide woont, de trein ingestapt om naar huis te gaan.

Nog één weekje en dan is mijn Ierland-avontuur afgelopen…Wedden dat die ook voorbij vliegt?

P.s. Ik kwam van de week deze spiegel tegen:


("Guinness extra stout")

Ik weet dat 'stout' een ingrediënt voor bier is, maar toch ziet dit er wel grappig uit :-)